Arta, Cultura, Portofolii artisti
Articole arta si cultura
Analize de arta Interviuri artisti Portofolii artisti
Acasa
Editorial
Evenimente
Stiri
Newsletter
Legaturi
Contact

 

 
 

Abonati-va la newsletterul Art Business!

[15 aprilie 2014]
Pe 15 aprilie 1452 s-a născut Leonardo Da Vinci, reprezentat de seamă al Renascentismului italian, om de ştiinţă şi totodată sculptor, pictor, arhitect, muzician şi scriitor, un adevărat...

Mai multe stiri »

   « Arta şi preţul psihologic
   « Teoria instituţională a artei
   « Factori ce influenţează evaluarea lucrărilor de artă
   « Despre relaţia între Economie şi Artă
   « Comemorare Leonardo da Vinci
   « Expoziția „Jubileu - Nicolae Maniu”

 
 
Arhiva September 2017
Mon Tue Wen Thu Fri Sat Sun
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 
       

 
Cat timp petreceti pe Facebook?
zilnic
de 2-3 ori pe saptamana
doar in week-end
de 4-6 ori pe luna
o data pe luna
deloc
Interviuri - "Adevăratul consumator de artă are jumătate din autoritatea unui critic"
 
Postat la data de 08 februarie 2010
art-business

Articol vizualizat de 6486 ori.
Pagina 1 din 2

Dana Art Gallery este una dintre cele mai tinere galerii, aparută din dorinţa de a reprezenta artiştii noi, dar si pe cei care nu se regăsesc în mainstream şi, astfel, de a crea conexiuni prin artă. Am discutat cu Adrian Panaite, administratorul Dana Art Gallery, despre ceea ce-şi propune tânăra galerie dar şi despre piaţa de artă din România şi actorii săi principali.

 

 

1. Când aţi demarat afacerea şi în ce context (ce v-a motivat, de la câţi oameni aţi pornit, spaţiu de desfăşurare şi susţinători ai proiectului iniţiat, eventual premii/realizări etc.)

Cel mai puternic motiv de la baza acestei afaceri este lipsa, atât de invocată, de comunicare între artişti şi instituţiile de artă. Pentru cei care se află în interiorul fenomenului poate părea cu totul gratuită această replică, însa într-adevăr, artiştii nu îşi pot face debutul după o formulă generală. Fiecare riscă câte ceva. Bineînţeles, Galeria Dana Art nu îşi poate lua rolul de a asigura tuturor artiştilor şansele pe care le visează, însă, aşa cum se întâmplă cu reţelele de socializare online, poate să ofere cadrul necesar pentru a crea legături între artişti, public, curatori, amatori, colecţionari ş.a.m.d.

Cât priveşte spaţiul, încă nu avem unul propriu asigurat şi, de aceea, facem parteneriate cu galeriile şi spaţiile alternative dispuse să colaboreze. Suntem, iată, foarte adaptabili şi deschişi.

Am plecat de la un grup restrâns de artişti, 4-5, dar pe măsură ce ideea noastră a început să fie cunoscută şi altora, acest grup s-a mărit, iar în prezent din grupul nostru fac parte 18 oameni. Întâlnirile au avut loc în faţa unei cafenele la început, iar pe viitor acestea se vor ţine la Teatrul Masca.

 

2. V-a pasionat dintotdeauna fenomenul artistic? De unde vine pasiunea pentru artă?

Nu încape îndoială că pasiunea pentru artă este o chestiune care ţine de destin. Fără să riscăm cuvinte mari, arta a fost dintotdeauna o noţiune firească pentru mine, la fel ca mersul la frizer sau la piaţă. Cu toata imaginaţia, nu pot să-mi închipui totuşi un singur lucru: viaţa în afara artei. Nu este nimic incredibil sau măreţ în ceea ce spun; e ca şi cum v-aţi adresa unui sportiv sau unui călugăr, rugându-i să-şi imagineze o altfel de existenţă. Pot să vă dau totuşi exemple de oameni din lumea artei, a căror pasiune e doar o întâmplare sau o opţiune de carieră. 

 

3. Puteţi detalia misiunea dumneavoastră de a crea conexiuni prin artă?

Nu este nimic extraordinar în ceea ce facem. Pur şi simplu îi punem în contact direct pe artişti cu cei care au nevoie de ei: arhitecţi, designeri, firme de publicitate, publicaţii etc. Aceştia au posibilitatea să-i cunoască în cadrul evenimentelor pe care le organizăm.

Acest articol vi s-a parut interesant? (19 voturi)

Nu exista comentarii la acest articol.
Posteaza un comentariu
Nume
Email
Subiect
Comentariu
 
Termeni si conditii Copyright © 2008 Art Business. Realizat de Web Design Media