Arta, Cultura, Portofolii artisti
Articole arta si cultura
Analize de arta Interviuri artisti Portofolii artisti
Acasa
Editorial
Evenimente
Stiri
Newsletter
Legaturi
Contact

 

 
 

Abonati-va la newsletterul Art Business!

[15 aprilie 2014]
Pe 15 aprilie 1452 s-a născut Leonardo Da Vinci, reprezentat de seamă al Renascentismului italian, om de ştiinţă şi totodată sculptor, pictor, arhitect, muzician şi scriitor, un adevărat...

Mai multe stiri »

   « Arta şi preţul psihologic
   « Teoria instituţională a artei
   « Factori ce influenţează evaluarea lucrărilor de artă
   « Despre relaţia între Economie şi Artă
   « Comemorare Leonardo da Vinci
   « Expoziția „Jubileu - Nicolae Maniu”

 
 
Arhiva September 2017
Mon Tue Wen Thu Fri Sat Sun
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 
       

 
Cat timp petreceti pe Facebook?
zilnic
de 2-3 ori pe saptamana
doar in week-end
de 4-6 ori pe luna
o data pe luna
deloc
Analize - Despre relaţia între Economie şi Artă
 
Postat la data de 25 martie 2009
Daniel Baba

Articol vizualizat de 6589 ori.
Valoarea Culturii: Despre relaţia dintre Economie şi Arte (recenzie de carte)
 
Arjo Klamer s-a născut in Hilversum, Olanda, în 1953.
Arjo Klamer este profesor de economie a Artei si Culturii la Universitatea Erasmus din Rotterdam, Olanda, şi este un renume în domeniul economiei culturii. Anterior, el a predat timp de mulţi ani la mai multe universităţi din SUA, inclusiv Wellesley College si Universitatea George Washington.
În 1984, el a atras o mare atenţie, cu a sa lucrare “Conversations with Economists”. În “Speaking of Economics” (Routledge), acesta urmăreşte teme plecând de la acea carte. El a colaborat cu Deirdre McCloskey pentru a promova o perspectivă retorică în economie.
Actuala lui cercetare se concentrează asupra dimensiunii culturale din viaţa economică şi valorile în artă.


    Arjo Klamer

·                                 Paperback: 243 pages

·                                 Publisher: Amsterdam University Press (June 1, 1997)

·                                 Language: English

·                                 ISBN-10: 9053562184

·                                 ISBN-13: 978-9053562185

  

Cultura se manifestă în tot ce este uman, inclusiv în obişnuitele afaceri din viaţa de zi cu zi. Cultura şi arta au propriile lor valori, iar valorile economice sunt, de asemenea parţiale. Sponsorizările şi subvenţiile din artă sugerează o valoare care depăşeşte preţul pieţei. Deci, care este valoarea reală a culturii? Spre deosebire de focalizarea uzuală pe probleme formale, care au deculturalizat şi demoralizat practica economică, această carte reuneşte economişti, filosofi, istorici, oameni de ştiinţă şi artişti pentru a încerca să clasifice valoarea în cultură. Aceasta este o carte, nu numai pentru economişti şi oameni de ştiinţă, ci şi pentru oricine altcineva implicat activ în lumea artelor şi culturii.

Aceasta carte oferă discuţii aprinse cu privire la conceptul şi valoarea estetică. Este absolut provocatoare şi deschide calea pentru cercetare interdisciplinară.

 Cartea dezvăluie turbulentul flux al pieţei de artă. Pe de o parte avem presupunerea că arta si bani urmează principii incompatibile; pe de altă parte, pretinde că pieţele reduc mărfurile la crearea de cerere şi ofertă.

Scrisă, în cel mai fluid stil, este o plăcere să o citiţi şi conţine multe detalii suculente care pune în lumină munca interdependentă a galeriştilor, colecţionari şi artiştilor. O lucrare genială.

Arjo Klamer arată că preţurile, departe de a fi numere abstracte, transmit bogate înţelesuri la partenerii comerciali, sensuri care se extind dincolo de lucrările de artă. Un  preţ mare poate indica nu numai calitatea unei lucrări, ci şi identitatea colecţionarilor care au cumpărat-o înainte ca reputaţia artistului să fi fost stabilită. Interpretările nu se opresc aici. Pentru unii, un preţ ridicat poate fi un simbol al statutului, pentru alţii, este un simbol al fraudei.

Economia de artă este un domeniu deschis pentru econometrişti, teoreticieni, istorici de artă şi economie, economişti, precum şi studenţi interesaţi de analiză economică de probleme juridice.

 Pe parcursul deceniului precedent, cercetarea pe economia artelor a fost mai mult caracterizată prin probleme legate de organizarea şi finanţarea industriei artelor spectacolului.

Această carte reuneşte experţi în domeniul pieţelor de artă vizuală pentru a răspunde la câteva întrebări fundamentale: este arta o bună investiţie? De ce este piaţă de arta dominată de America şi Europa de Vest? Unde sunt pieţele emergente şi care sunt următoarele bunuri cumpărate în artă? Furnizarea către cititori a explicaţiilor despre  provocările cu care se confruntă "factorii de decizie" pe piaţa de artă (galerişti, manageri ai caselor de licitaţii, colecţionari şi artişti) şi procesul de luare a deciziilor de piaţă a "jucătorilor" şi investitorilor cu experienţă, cartea aduce la un loc teoriile cheie cu exemple practice, într-un stil foarte accesibil. Aceasta carte constituie o lectură esenţială pentru toţi cei care studiază sau sunt interesaţi de piaţa de artă şi de gestionare ei eficientă.

Aceasta carte este o bijuterie. Chiar si pentru cei care nu ştiu prea multe despre arta de piaţă, este încă o carte care merită citită. Există o mulţime de cărţi de Istoria Artei, dar aceasta este cartea de istorie de pe piaţa de artă cu cea mai cuprinzătoare analiză a economicului, politicului şi socialului asupra artei, artiştilor şi pieţei de artă. Dacă vă place  filozofia, politica si istoria criticii de artă, aceasta este o carte care merită citită.

 

  

Acest articol vi s-a parut interesant? (17 voturi)

Nu exista comentarii la acest articol.
Posteaza un comentariu
Nume
Email
Subiect
Comentariu
 
Termeni si conditii Copyright © 2008 Art Business. Realizat de Web Design Media