Arta, Cultura, Portofolii artisti
Articole arta si cultura
Analize de arta Interviuri artisti Portofolii artisti
Acasa
Editorial
Evenimente
Stiri
Newsletter
Legaturi
Contact

 

 
 

Abonati-va la newsletterul Art Business!

[15 aprilie 2014]
Pe 15 aprilie 1452 s-a născut Leonardo Da Vinci, reprezentat de seamă al Renascentismului italian, om de ştiinţă şi totodată sculptor, pictor, arhitect, muzician şi scriitor, un adevărat...

Mai multe stiri »

   « Arta şi preţul psihologic
   « Teoria instituţională a artei
   « Factori ce influenţează evaluarea lucrărilor de artă
   « Despre relaţia între Economie şi Artă
   « Comemorare Leonardo da Vinci
   « Expoziția „Jubileu - Nicolae Maniu”

 
 
Arhiva November 2017
Mon Tue Wen Thu Fri Sat Sun
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930   
       

 
Cat timp petreceti pe Facebook?
zilnic
de 2-3 ori pe saptamana
doar in week-end
de 4-6 ori pe luna
o data pe luna
deloc
Editorial - Care este adevărata criză?

[06 mai 2009]
Daniel Baba

 Lăsaţi-mă să gestionez şi să controlez banii naţiunii şi nu-mi va păsa cine scrie legile sale” - Meyer Amchel Rothschild

 Marele Crah financiar din 1929 a fost începutul unei decade de regresie globală economică. În legendara “joia neagră”, pe 24 octombrie 1929, când s-a deschis NYSE New York Stock Exchange, nu era niciun cumpărător, doar vânzători. Criza a atras după sine o reacţie în lanţ:
*                   băncile au încetat să împrumute bani
*                   oamenii au încetat să cumpere bunuri
*                   magazinele au încetat să cumpere de la producători
*                   producătorii au încetat să producă
*                   oamenii şi-au pierdut locurile de muncă.
Se pare că istoria se repetă de la sine.
În România resimţim efecte ale recesiunii economice globale, în ciuda asigurărilor şi împrumuturilor efectuate de guvernanţi. O resimţim pentru că nu putem exista în exteriorul unei comunităţi globale, o resimţim pentru că am copiat modele ce nu se potrivesc la noi,  dar ne aşteptăm ca pentru noi să funcţioneze. Experimentăm prin mimetism greşelile altora. În timp ce pendulăm pe marginea unui amplu declin economic, alimentat de politicile monetare excesiv inflaţioniste a guvernelor şi a cartelurilor bancare internaţionale sub care operează, poporul român încearcă  o întoarcere către ziua de ieri, căutând soluţii, trăind din plin “Ziua cea mai lungă”.
În astfel de vremuri de criză, am pe retină trei imagini cu tot atâtea afaceri prospere: farmacie, amanet, banca comercială. Pe 250 metri de trotuar am numărat nu mai puţin de şase sedii de bănci, trei farmacii, două case de amanet. Toate acestea, în existenţa lor numerică, vorbesc despre adevărata criză umană - nevoia de a împrumuta, ori de a ameliora starea de sănătate.
Ne cufundăm de ani buni într-un abis cultural, moral şi spiritual care a fost adus din ce în ce mai aproape de alegerile maselor; acestea au ales societatea de consum, dar nu orice consum, un consum inconştient, şi îmi trec prin minte discursuri publicitare şi slogane precum “Ce să-i faci?! Aşa se întâmplă, o cumpărătură duce la alta", ”cumperi cât vrei, plăteşti când poţi”, “gândim la fel”, “reuşim împreună". Dar masele s-au identificat cu strigătul pentru schimbare.

Ideea de realitate va fi pusă tot mai des la încercare, iar concepţiile materialiste şi prejudecăţile legate de lumea în care trăim vor suporta modificări.

 

Cu respect pentru cititori, 

Daniel Baba

 
Termeni si conditii Copyright © 2008 Art Business. Realizat de Web Design Media