Arta, Cultura, Portofolii artisti
Articole arta si cultura
Analize de arta Interviuri artisti Portofolii artisti
Acasa
Editorial
Evenimente
Stiri
Newsletter
Legaturi
Contact

 

 
 

Abonati-va la newsletterul Art Business!

[15 aprilie 2014]
Pe 15 aprilie 1452 s-a născut Leonardo Da Vinci, reprezentat de seamă al Renascentismului italian, om de ştiinţă şi totodată sculptor, pictor, arhitect, muzician şi scriitor, un adevărat...

Mai multe stiri »

   « Arta şi preţul psihologic
   « Teoria instituţională a artei
   « Factori ce influenţează evaluarea lucrărilor de artă
   « Despre relaţia între Economie şi Artă
   « Comemorare Leonardo da Vinci
   « Expoziția „Jubileu - Nicolae Maniu”

 
 
Arhiva November 2017
Mon Tue Wen Thu Fri Sat Sun
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930   
       

 
Cat timp petreceti pe Facebook?
zilnic
de 2-3 ori pe saptamana
doar in week-end
de 4-6 ori pe luna
o data pe luna
deloc
Editorial - Recurs la analize

[23 decembrie 2008]
Daniel Baba

Am intrat în perioada bilanţurilor, când mai în glumă sau mai în serios ne analizăm reuşitele si aspectele din activitatea noastră, care ar fi devenit reuşite, să presupunem, prin acceptarea unei variante de rezervă. Despre criza economică s-a tot vorbit, efectul volatil al plusvalorii accelerate a imobiliarelor, lăcomia fizică a partenerilor de afaceri, refularea în consum a milioanelor de frustraţi cu domiciliul pe Terra a făcut ca moneda, în general, să nu mai aibă suport în viaţa economică a statelor, ci pur şi simplu reflectă o stare euforică de îmbogăţire şi expansiune a multor pământeni.

Pe termen scurt, criza economică  pare să nu  afecteze  piaţa de artă. Piaţa locală de artă e mică, raportată la ambiţiile culturale ale poporului român, atât în termeni de cerere cât şi de ofertă.

 În presă apar relatări despre pofta exacerbată a românilor pentru cumpărăturile de iarnă, acum în prag de Crăciun. Părinţii scot listele pentru Moş Crăciun şi cei care se bucură la final sunt patronii lanţurilor de supermarket-uri, care scapă de stocurile de plasme, LCD-uri, jocuri, urşi imenşi de pluş, girafe tip Madagascar, obiecte decorative de diferite dimensiuni şi culori, toate la preţuri care nu reflectă calitatea produselor achiziţionate, de cele mai multe ori nici măcar utilitatea acestora. La o primă constatare obiectele decorative, de obicei produse asiatice, lucrate comercial, sunt preferatele românilor în materie de cadouri. Sunt mai ieftine şi fac impresie bună. Un tablou accesibil este înlocuit în "coşul" de cumpărături de o plasmă TV, iar în cazul ultimului mărimea chiar contează, cu toate că tehnologia evoluează fantastic de rapid în raport cu posibilitatea amortizării fizice a aparatului. În fine, să nu uităm în preajma Crăciunului forţa ce o degajă o lucrare de artă, să ne amintim că putem câştiga sau pierde mai multe sau mai puţine „promoţii”, dar esenţial este să nu pierdem ceea ce contează cu adevărat: adjudecarea valorilor morale şi spirituale, care nu pot fi năruite de nicio criză a realităţii global virtuale! Viaţa are un sens înalt, dar ce valoare are educaţia noastră dacă nu facem paşii necesari spre a-l cunoaşte?

Echipa Art Business vă doreşte să aveţi un an nou 2009 mai bun! La Mulţi Ani!

 
Termeni si conditii Copyright © 2008 Art Business. Realizat de Web Design Media